Wednesday, May 04, 2011

Susah Senang Bersama

Hye....Assalamualaikum w.b.t
Aku 'AfiaFia kagum,tabahnya mereka
-SYUKUR-
"Berbumbungkan angkasa kelabu
Lantainya bumi retak seribu
Setiap langkah perjalananmu beronak berliku
Betapa berat mata memandang
Berat lagi menggalas bebannya
Belum sempat menitis ke pipi
Tangisan kering sendiri"
Wajah-Jaclyn Victor
Tentu korang semua sangat familiar dgn lirik lagu di atas tu kan.Aku rasa dh banyak kisah penderitaan serta kesusahan yg Tv3 paparkan dlm slot tersebut.Emm,dan pasti ramai yg simpati dan sedih melihat perjalanan hidup mereka yg sebegitu and aku pun salah seorg dikalangan itu.
Tapi sejak kebelakangan nie,aku rasa diri aku nie mcm hanya menonton sebuah cerita sedih dan tggu pula episod yg akan dtg dgn cerita sedih yg len pula.[org len aku xtau la,tp nie dri aku yg dpt rasa]Kpe smua tu terjadi????
Aku dpt jawapan tu...sebab aku x pernah rasa susah yg sedemikian rupa.Bagi aku sapa yg pernah lalui dorg akan tau.Mcm aku,bila aku dh lalui semua benda yg aku xpernh terlintas dek kepala n fikir aku nie,aku rasa aku mmg dan harus sngat2 bersyukur dgn setiap n segala yg aku miliki.
Bila kite x prnah rasa susah sepanjang idup kite,x pernah kenal ati budi yg sebenar,kite x kan tau ap tu “SUSAH”.[walaupun kesusahan aku tu,bukan lah sehebat penderitaan d BERSAMAMU tu] Tula..idup nie umpama roda,kadang di atas kadang dibawah.Aku dh pernah rasa idup dibawah nie,segala2 nya sgt sukar.
Roda yg sentiasa berputar!!
Ketabahan,Keinsafan dan juga Keimanan pada-Nya saja lah yg menjadi kunci utama utk kite menempuhi cabaran tu semua.Aku bersyukur sgt2,walau ap pun yg aku and family tempuhi..kami sentiasa bersama,x kira dlm ap jua keadaan.
Tolong-Menolong[Berkat Hidup]
Walaupun hanya sebesar zarah sja ujian tu,aku dh rasa terlalu sukar..bayangkan bagaimana tabahnya mereka menghadapi ujian jiwa yg sangat hebat itu.Aku benar2 terlalu kagum.
Alhamdullilah,utk aku..kini yg sepi dan duka telah pun pergi..Insyaallah,kebahagiaan sudah menjengah kembali.Amin
Okey la.. So,aku akhiri entry aku kali nie dgn 1 kata-kata kadang2 kita selalu bertanya kenapa Allah s.w.t hilangkan mentari,puas kite mencari kemana hilangnya mentari kite..rupa2 nya Dia ingin hadiahkan kite pelangi yang Indah”.
Bye..ahha:)

No comments: