Sunday, May 22, 2011

Berani Kah ?-VS- Takut Kah?

Assalamualaikum....Ello
Huuuuh...kdg2 faktor kegagalan seseorg adalah d sebabkan bagaimana pengaruhnya keberanian pada diri sendiri.Tu sebenarnya reason yg kuat utk org berjaya dlm idup or about perkara2 yg diceburinya..Tp aku tau la bukan senang utk seseorg nk survive coz perkara yg memerlukan keberanian nie mmg merumitkan.Yelah,dh mmg kita takut kan sesuatu bukan senang nk buang mcm tu je klau x ad 1 keberanian kn???

Tak mau...takut2 nie!!

Pada aku,setiap org yg berjaya mengatasi ketakutan pada diri sendiri adalah individu yg paling berani and tabah.Setiap org harus melakukkannya,berani utk sesuatu kebenaran walaupun pada benda2 yg kita rse kecil,kerana ia akan mempengaruhi hidup kita.Bila kita takut utk bercakap di hadapan public[try korg msuk public speaking]aku rse pastu mesti public speaking tu akan jdi mcm 1 kegemaran bgi korg and perkara tu akan jdi 1 thing yg korg ske and gembira utk wat kan?Sebab tu we have to try pastu bru kita tahu resultnya samada manis ke,masam ke,masin ke or pahit ke.

Dengar sini,teman2 ku!!!hehe

Mesti setiap org ad pilihan kan?Kita harus bijak memilih la so when we decide ia nya kena ad keberanian utk luah kan ap yg kita dh decide kn.Untuk ari nie, aku dh decide and thanks God..aku dh dpt atasi ap yg aku takutkan.Mana aku dpt kekuatan tu,aku pun xpasti!!Tapi ap yg aku tau,masa memainkan peranan utk menentu ketakutan dapat diatasi dgn keberanian.

Andai masa dpt di undurkan!!

Okla...cukup dlu utk waktu2 camni...Aku,tgk adik2 aku pun dh start tarik bantal.Tido utk rehat,kata dorg.Bye...bye

No comments: