Thursday, August 19, 2010

MiliK Yg SATU..

Assalamualaikum....
Semalam sedang aku bersembang2 dgn mak tok n abah...aku di kejutkan oleh 1 panggilan telefon..La,ingat kn sape rupa2 nye ana yg call...lama jgk la x dgr suara dier,yela selalu jgk fb je dgn dier,hehhehe...
Aku ingat kn kpe la dier asyik dok call aku..rupa2 nye,dier nk sampai kn berita,salah sorang kawan kami waktu d sekolah menengah telah kembali ke rahmatullah.Inallilah,khabar sedih tu kami kongsi dgn seluruh rakan2 yg mengenali allahyarham Khairul Azman..semoga roh beliau dicucuri rahmat dan ditempatkan dkalangan org yg beriman.amin
Tu la...bila diingatkn semula,hidup kita nie d mana penghujung..segala yg kita miliki dan kita kecapi bukan akan kekal menjadi milik kita.Namun apa yg pasti kita dan seluruh kehidupan di muka bumi nie milik mutlak Maha Pencipta-Nya..Kita sebagai hamba-Nya,hanya lah menumpang untuk mengecapi kehidupan yg hanya sementara...
Bagi aku,terlalu kerdil aku di sisi Maha Pencipta..apatah lg untuk menghadapi segala rintangn dn ujian di bumi fana ini..Ya,Allah Kau berikan lah aku kekuatan serta keimanan utk aku menghadapi segala ujian-Mu.Sesungguhnya aku hanya hamba-Mu yg lemah.