Wednesday, August 18, 2010

aP nk Jadi????

Helloooo... Sekarang dh masuk pukul 3.12a.m..tp mata aku ni still x leh nk lelap.Bukan ap kadang2 rse cam sengal2 kat belakang aku nie..Bam panas dh aku lumur,huuuh rse mcm nk lekang lak...mmg sangaaaat panas..hehehe,padan muka..ambik ko..huhuu.
Bukn apa,aku ad la tringat pasal 1 cite nie...aku pun xtau la samada ia x d sengajakan atau mmg disengajakan...aku ad la kenal sorang minah,agak rapat la..ish,bukan agak rapat tp mmg aku kenal sgt..nk di jadikan cite nye,dier nie klau nampak mcm kesian je aku tgk tp kadang2 mcm hampeh...dier punya perasaan sampai tahap cipan la..padahal bukan harta benda dier pun,boleh dier asyik menjaja cite mcm benda tu pakai diut ringgit dier..pehhh,yg aku x tahan tu kalau ye pun nk create story palsu mcm tu jgn la dok cite kat dlm fb or rakan2 yg mengenali antara 1 sama lain...x ke bodoh nama nye tu.. Tp apa yg paling mengejutkan aku la,ad ke mak mertua sendiri dier kata nenek dier...pehh,x leh blah betul minah nie..then yg hubby dier di jadikn lak abang sndiri..yg dier ngaku diri single..ap nk jadi,aku pun xtau..yg menyedihkan aku,si hubby dier susah payah keje mencari duit nk tlong bayar kn bil broadband dier,pastu xtau yg wife ksayangan dier tu dok create story palsu tu...hhuhuu,kecian aku tgk..tp apa nk wat kn,klau kite cite pasal buruk isteri org,suami dier nk caya ke..huhuuu Bukan bab tu je,dier nie klau aku kte bisu..kadang2 ad jgk la aku dgr suara dier...tp klau nk kte dier nie blh ckp xde plk aku tgk dier tegur org yg lebih tua dripda dier..ad ke nk suruh org yg tua mula tegur nie...dier pakai adab ap pun aku confuse,ish2..wat malu je...aku pun dh pening tgk...meluat pun ad gak,bukn ap dgn perangai yg mcm tu...ingat leh senang ke...lu fikir la sndri!!! Bila aku fikir balik,kenapa la masih ad org yg mcm nie..and yg best tu aku kenal plk...pehh,mmg berlagu cuma sedap di dengar atau x je...hehehe.Ap salahnye, klau kita berfikir dan renung semula dri mana asal-usul kita,mesti kita akan ad rse malu dan tahu hormat-menghormati antara setiap org...aku pun xtau,smpai bila dier nk teruskn dgn sikap dier yg mcm tu...Nk kte muda,xdpt berfikir secara matang x jgk...usia pun dh makin meningkat,anak pun dh makin besar...huumm,ap yg aku harapkn,suatu hari dier sedar segala perbuatan dier tu salah dan berubah...:)

No comments: