Monday, August 02, 2010

tErfiKir

Salam....hai,aku jenguk kembali blog nie... emm.ap yg nk dikongsi kn pd wktu2 bgini ye!!! tentang kehidupn lg.. semua tahu hidup ini umpama roda yg berputar kadang diatas dn kadang dibwah... semuanye sgt jelas...namun bagaimana dgn kita yg bergelar makhluk ciptaan-Nya... mampukah kita btul2 melihat dn mrenung serta mnikmati sejauh mna kita kebenaran yang trtulis d hati kite ini???? ia masih lagi satu persoalan.... Apa yg dh dilihat,mungkin walaupun hanya dri sudut pandangan mata kasar didalam diri aku ini... kebanyakan daripada kite hampir terlupa siapa sebenarnya diri kita jika kedudukan teratas telah kita capai... ingatkah kita,bhawa masih ad yg teratas daripada kita dn seluruh sekalian alam ini... bukan mudah bergelar seorang insan di bumi ciptaan Allah s.w.t ini... seluruhannya harus sentiasa kuat dan cekal... Muhasabahkan dri kembali membuatkn aku terdetik utk merenung sejauh mana aku sendiri...layak kah aku? mampu kah aku? cekal kah aku? untuk berada di bumi ini dan mengharungi segala liku2 kehidupan yang penuh dgn sembilu...kadang2 ia menguji ketabahan dan jgk kesabaran di dalam dri ini... namun aku harus mampu...terpaksa untuk mampu selagi aku masih terus bernafas.. tidak mungkin aku akan kecundang,akan aku bekal kn kekuatan diminda dan jgk jiwa.. supaya aku mampu untuk terus berjuang didalam bumi indah milik agung Maha Pencipta-Nya. :)

No comments: