Saturday, January 01, 2011

Welcome..2011!!

Hai....
Happy New Year everybody!!
So,ap azam korg pada tahun baru nie?Azam aku utk tahun baru nie ialah nk settle kn ap2 je yg aku wish tp xtrcapai lg wk2 last year.Pendek cite,nk langsai kn la ap yg patut padan la.Emm,new year nie rse nye mcm best skit kot,coz aku n family d berikn rahmat n kesejahteraan dlm idup la..mean here,mak pun makin ok,dh chat...my sister (zira) pun dh on d way nk g pratikal.i think it's going better and better.And of course I wish,this blessing akan brterusan hendaknye.AMIN. Nak citer skit nie...menurut kalendar cina[mean bukn aku reka2]tahun baru ini disambut dlm tahun arnab dan dipercayai oleh masyarakat cina sebagai tahun untuk diplomasi dan pemujukan. Tahun yang baik bagi untuk perniagaan, pengeluaran juga merupakan tahun yang baik bagi perniagaan berkaitan perubatan tradisional dan jamu[duit masyuk la tu,ad ong la] Akan tetapi masyarakat cina percaya mereka perlu berhati-hati dan jangan terlalu menurut kehendak dan kelengahan. Arnab merupakan zodiak yang mempunyai ciri paling gembira, berbakat, senang di dampingi, rendah hati (tidak sombong), tidak mudah ditipu, bercita-cita tinggi tetapi tidak terlalu melampau dan sentiasa beruntung dalam perkara yang dilakukan. Tiada sesiapa pun yang mengabaikan arnab kerana mereka merupakan teman yang baik dan tahu cara untuk menghargai diri sendiri. Arnab juga bersifat sosial, sifat marah yang terkawal, berbudi bahasa, licik, tenang dan sensitif kepada yang lain. Dorg kte pribadi mereka yg lahir pada tahun arnab: LELAKI: Tidak ketara, bijaksana, mendengar kata, bersopan santun dan beradab, diplomatik dan jarang berkonfrontasi PEREMPUAN: Bijaksana, bertimbang rasa, baik, sensitif, dan suka menyukakan hati orang. Tahun ini adalah tahun yang bertenaga bagi mereka yang dilahirkan tahun arnab, oleh itu fokus dalam perancangan anda untuk masa depan anda. Bagaimanapun, oleh kerana akan terdapat banyak kuasa api di sekeliling, berhati-hati pada risiko kerosakan kesihatan emosional atau fizikal. (breakdown) Pulihkan semula diri anda dengan lebih banyak kuasa air lebih-lebih lagi di arah Timur. Bahagian Timur Selatan atau Barat Selatan di rumah atau bilik tamu anda akan bermanfaat dari barangan air juga. Pastikan yang barangan air itu diletakkan pada sebelah kiri pintu utama apabila anda memandang ke luar dari dalam rumah. TAHUN: 1903, 1915, 1927, 1939, 1951, 1963, 1975, 1987, 1999 p/s: Ini adalah kepercayaan masyarakat cina, bahan bacaan adalah sebagai tambahan pengetahuan. So,semoga tahun baru ini dapat mmberikn seribu kegembiraan,keceriaan n kerahmatan pada korg smua.
Mutiara Kata utk Tahun Baru: Kejayaan tidak boleh diukur dengan kedudukan yang dicapai seseorang tetapi melalui segala rintangan yang dihadapi ketika mendaki puncak kejayaan.

2 comments:

cahaya said...

awak nak gmbar arnab 2 nk ltak dlm fb....nk mtak pmision...ok tq

'fifa said...

sory,sgt2...mmg xperasan u tgglkn komen dkt cni...sbb tu x sy x bls..sory ye...oh,pic arnab ke?why not,just take it la..nice 2 meet u cahaya:)