Sunday, January 09, 2011

Kerana mu Minyak

Hai..
Waktu2 mcm nie pun aku still blh lg nk update blog aku,bukan ap nie kes aku xleh nk tido la nie.Td aku abiskn masa aku dok mendgr lagu2 yg brtanding utk AJL-25.Punya la aku beria2 dok sokong lagu Sofea Jane or Hanyut nk mng mlm td..last2 hampeh,bdk Ana tu gak yg dpt.Ish2,lepas nie sahih aku dh x lupa nye,hehhee.
Aha...brbalik pada citer psal title aku kat atas tu,kemarin aku n my dad g la pasar tani(org kg aku pggil NAD)beli brg2 dapur skit,pastu my mum nie dier pesan la sruh beli minyak coz bekalan minyak dkt umah dh dlm keadaan nazak.So aku n my dad nie,g la kedai runcit yg ad dkt Jerlun tu,nyonya tu ckp minyak talak,smua abis.xpe,aku n my dad pun singgah la plk dkt Pekan Sungai Korok,g la mlangkah masuk slah 1 kedai runcit yg ad kat situ..dier pun kte abis, xde stok..ish2,nk d pendekkn citer aku n my dad pusing dkt 3-4 kedai runcit semata2 nk beli minyak..tp smuanye hampeh..
Pastu ap lg aku pun pnye la brsemangat ajak my dad g beli minyak dkt supermarket.So my dad n aku pun menuju la ke Tesco utk membeli minyak masak.Aku plk bila dh smpai je Tesco tu,ap lg terus g capai troli menuju ke bhgian minyak masak.Jeng2,APA KOSONG!!!!!!!yg tggl hanya rak gendola tu je.Bukan aku sorg je yg trnganga wktu tu,smua yg ad pakat2 melopong smbil garu2 kepala dok tnye mne g la minyak masak nie.Pada masa tu,minyak yg ad hanya lah minyak2 yg kte dh tau dah price n kualiti nye mcm ne (mahal dripda minyak msak yg biasa).Mau xmau,smua yg ad pakat2 angkut minyak masak smada dripada bunga matahari@jgung@zaiton. Fuhh nampknye,2-3 ari nie masing2 pakat pakai minyak yg mahal dripada sebelumnye,hehehhe..nk wat cmne,dh naseb.
Oleh dek kerana minyak nie la,aku dok tepuk dahi 3-4 kali coz xtau nk pilih minyak mne yg sesuai..hehehhee.Moral of d story yelah,minyak sgt d perlukn oleh smua suri umah...Balik je,my mum senyum je coz dh dpt minyak yg dier nk..huhuhu
Okla,mata dh ngatuk badan dh sakit,aku cauuuuuuuwwwh dlu...bye,byE:)
Mutiara kata: Racun yang paling bisa ialah sifat malas-Imam Al-Ghazali

No comments: